A 35 éves Ikarusok még ma is megbízható járművek.
A Szegedi Közlekedési Társaság négy darab Ikarus trolibuszt bérel a budapesti közlekedési cégtől. Ennek az az oka, hogy a Szegeden futó trolik javítása esetenként elhúzódhat, ráadásul az alkatrészek drágulása 40%-os, ami szintén nehézkessé és költségessé teszi a karbantartást. A szerelőműhelyben álló trolik pótlására nincsen elég busz Szegeden, ezért kell Pestről bérelni.
A fővárosban nemrég leállított trolik 35 évesek, de az Ikarus– 280T GVM típus megbízható, és a pesti garázsban álló 20 jármű megfelelő műszaki állapotban van. Knezevics Viktor, az SZKT ügyvezetője a szeged.hu-nak azt mondta, hogy a szegediek az Ikarusokkal október vége körül találkozhatnak majd először, mert a szerződés megkötése után műszaki vizsga és forgalomba helyezés következik, ami heteket vesz igénybe.
A szegedi trolik átlagos életkora 30 év, egy részük javítása már nem gazdaságos. Mivel megszűnt a közösségi közlekedés normatív állami támogatása, emellett az infláció és az energiaárak növekedése is megemelte a költségeket, új járművek vásárlását nem tudják betervezni. A trolik bérlése olcsóbb lesz, mivel a négy Pestről kölcsönzött járművet csak a kieső szegediek pótlására használják majd, és a lefutott kilométerek alapján kell értük fizetni.
Képünkön egy 44 éves szegedi troli. Fotó: Frank Yvette – Szegedi Nap