Debreceni alternatív meghajtású kocsik egy nemzetközi versenyen

Egyetem Helyi hírek
Egerben május 4-6. között 10. alkalommal rendezi meg a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt.

„Gőzerővel” dolgoznak a hallgatók és oktatók a Debreceni Egyetem Műszaki Karán, hogy időben felkészítsék a saját tervezésű, alternatív meghajtású kocsikat egy hazai, valamint a londoni Shell Eco-marathon Europe versenyre.

Egerben május 4-6. között tizedik alkalommal rendezi meg az Aventics Hungary Kft. a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt, amire idén két csapattal – Főnix és Puff Air – nevezett az egyetem Műszaki Kara, amely a kezdetek óta állandó résztvevője a rendezvénynek.

– Több alkalommal végeztünk 1. helyen, a nemzetközi egyetemi összesítésben pedig az eddigi teljesítményünkkel a 2. vagyunk – mondta az unideb.hu portálnak Juhász György. A Gépészmérnöki Tanszék egyetemi docense, a Főnix csapat támogató tanára a sűrített levegővel hajtott járművek versenyéről elárulta, hogy ügyességi, távolsági és gyorsulási számokban lehet rajthoz állni, utóbbiban tavaly kategóriagyőztes volt a Puff Air csapat.

A siker kulcsa a kiváló tervező- és szerelőmunkán túl a szebbik nem kezében lesz, hiszen mindkét pneumobil pilótája a kar hallgatónője lesz, csakúgy, mint az elektromos hajtású mobil esetében.

– Ez egyrészt technikai, másrészt taktikai megfontolás, hiszen a lányok ügyesebben manővereznek, és a testsúlyuk sem sokkal haladja meg a minimálisan kötelező 50 kilogrammot – avat be egy szakmai titokba Varga Tamás Antal, aki kezdetben hallgatóként, ma pedig már fiatal oktatóként vesz részt a csapat munkájában.

A Műszaki Kar második alkalommal indul a Shell Eco-marathon Europe-on, amelynek május 25-28. között London ad otthont.

– A világméretű verseny az energiahatékonyság határait feszegeti, hiszen Hugo egyetlen kwh felhasználásával több, mint 100 km távolságot képes megtenni. Ez benzinben mérve akár 3 ezer, villanyáramban számolva viszont mindössze 35 forintba kerülne – magyarázta az alternatív hajtású járművek vitathatatlan előnyét Mankovits Tamás, a Gépészmérnöki Tanszék vezetője.

A csapatvezető – bár nem bocsátkozott jóslásokba – az erős középmezőnybe várja az autót. A hónapokon át tartó munkában hallgatók, oktatók több mint húszan vettek részt, a képzés szinte teljes palettáját képviselve: gépészmérnökök, építészek, mechatronikai mérnökök és műszaki menedzser szakosok egyaránt.

www.unideb.hu