A tölthető hibridek maradhatnak

2035 után is tovább élhetnek a belső égésű motorok

Gazdaság

Az Autós Nagykoalíció üdvözli, hogy a német kormány előterjesztésére, a magyar kormány teljes támogatásával az Európai Unió döntéshozói úgy határoztak, hogy a belső égésű motorok 2035 után is tovább élnek – írta portálunkhoz is eljutott közleményében Knezsik István.

Az Autós Nagykoalíció elnöke felidézte, hogy a közvéleményt régóta foglalkoztató tervet a 27 tagállam szerda hajnalban jelentette be. Célja, hogy elősegítse a kontinens éghajlati célkitűzéseinek elérését, különös tekintettel a szén-dioxid-semlegességre 2050-ig.

Az intézkedés ténylegesen leállítja a hagyományos benzines és dízelmotoros autók és kishaszongépjárművek értékesítését 2035-től, ugyanakkor mindez nem jelenti a belső égésű motor végét. Az Európai Unió környezetvédelemért felelős miniszterei ugyanis megegyeztek abban is, hogy zöld utat adnak az alternatív technológiák, például a szintetikus üzemanyagok vagy a plug-in hibridek használatának.

Tehát a 2035-ös céldátumot követően valóban szinte kizárólag nulla szén-dioxidot kibocsátó autókat lehet forgalomba helyezni, de a lehetőség adott, hogy olyanok is legördüljenek a gyártósorról, amelyeket „szén-dioxid-semleges” üzemanyaggal működő belső égésű motorral szereltek

– A hagyományos, benzines belső égésű motorral hajtott autók értékesítése szintén nem áll meg 2035-ben, ugyanis elfogadták a „Ferrari-kiegészítésként” emlegetett záradékot is, amely szerint azok a gyártók, amelyek évi 10 ezernél kevesebb járművet készítenek, további öt év mentességet kapnak a tilalom alól – hangsúlyozta az elnök.