Több, mint harmadával nőtt az eMAG forgalma tavaly

Gazdaság

Minden harmadik, 18 és 55 év közötti magyar vásárló, azaz közel másfél millió ember választotta az eMAG-ot 2018-ban. Ezzel az eMAG.hu lett a hazai e-kereskedelmi szektor legnépszerűbb és legnagyobb forgalmú oldala a GKI Digital tegnap publikált toplistája alapján. Az webáruház 35 százalékos forgalom-növekedést ért el az előző évhez képest, ami a rekordnak számító 120 milliós látogatói számnak és az egyedülálló, másfél millió termékből álló kínálatnak köszönhető. Az oldalon leadott rendelések száma éves szinten átlépte a 2,5 milliót, amit itthon több, mint 270 munkavállalóval igyekszik sikeresen teljesíteni a vállalat.

Minden harmadik, 18 és 55 év közötti magyar vásárló az eMAG-ot
választotta 2018-ban. Az összesen közel másfél millió vevőnek köszönhetően az eMAG.hu lett a
hazai e-kereskedelmi szektor legnépszerűbb és legnagyobb forgalmú oldala a GKI Digital
frissen publikált toplistája alapján.

„A tavalyi év volt az eddigi legkiemelkedőbb 2013-as piacra lépésünk óta” – közölte Catalin Dit, az
eMAG magyarországi vezetője. Az webáruház 35 százalékos forgalom-növekedést ért el az előző
évhez képest, ami a rekordnak számító 120 milliós látogatói számnak és az egyedülálló, másfél
millió termékből álló kínálatnak köszönhető. Az oldalon leadott rendelések száma éves szinten
átlépte a 2,5 milliót, amit itthon több, mint 270 munkavállalóval igyekszik sikeresen teljesíteni a
vállalat.

Mi van a háttérben?
A kiszállítások felgyorsítása érdekében az eMAG 3 millió eurós beruházást hajtott végre üllői
raktárközpontjában, így 2018-tól már több, mint a rendelések kétharmadát közvetlenül a hazai
piacról fedezi. Az 1500 vállalkozásból álló, kiterjedt beszállítói hálózat viszont önmagában nem
lenne képes ellátni termékekkel a vásárlókat. Őket egészíti ki a mára 3300 eladót számláló
Marketplace, ahol az eMAG felületén, a vevők közvetlenül a forgalmazóktól vásárolhatnak. Ebben
a hibrid megoldásban a cég továbbra is kiemelkedő potenciált lát.

Már a mobil a legfontosabb
Az elmúlt több, mint fél évtizedben a cég támogatta az online vásárlás térhódítását, a gyorsan
forgó fogyasztási cikkek vásárlásának online térbe kerülését és úttörője volt a legújabb pénzügyi
és logisztikai megoldások bevezetésének. Az egyik legfontosabb trendnek a mobilkészülékek
előtérbe kerülését tekinti a szolgáltató. A személyre szabott akcióknak, a gyors és biztonságos
applikációnak és a könnyen kezelhető mobilos felületnek köszönhetően az eMAG látogatóinak 50
százaléka mobilról érkezik.

Minél közelebb a vásárlóhoz
Az eMAG célja, hogy a naponta átlagosan leadott több ezer rendelés során keletkező 250
terrabájtnyi adatot és több száz riportot felhasználva még magasabb szolgáltatási színvonalat és
élvezetesebb vásárlási élményt biztosítson a látogatóknak. A korábban bejelentett egyesülés az
Edigital-lal, szintén ezt a törekvést támogatja. „Szeretnénk még nagyobb hangsúlyt helyezni
azokra a tulajdonságokra, amik Magyarország két legsikeresebb e-kereskedelmi szereplőjévé
teszik a céget, hogy az így létrejövő szolgáltató hosszú távon is tökéletes választás lehessen a
hazai vásárlók számára” – emelte ki Catalin Dit.