Tragikus állapotban a MÁV vonatai és azok illemhelyiségei

Ország

A hétvégén több Facebook-csoportban is napvilágot látott néhány kép, ami jól mutatja, milyen tragikus állapotban vannak a vasútállomások és a MÁV vonatainak illemhelyiségei. A képek közül néhány Magyar Péterhez, a Tisza Párt elnökéhez is eljutott, aki ezekkel üzent Lázár János, építési és közlekedési miniszternek.

Ha embert nem is sikerült a héten az űrbe küldeni, viszont MÁV-os János napközben még külön közleményben számolt be róla, hogy az egyik balatoni vonat pontosan megérkezett” – kezdte bejegyzését Magyar Péter hivatalos Facebook-oldalán vasárnap. 

A délutáni órákra azonban ismét fennakadások lettek.

“Közben egyre többen aggódnak amiatt, hogy a nyári hőségben még hosszabbak lesznek az InterCity vonalakon bevezetésre kerülő Lázár féle pisiszünetek, hiszen a többségében klíma nélküli szerelvényeken egyre több utas fogyaszt felelőtlenül sok folyadékot” – folytatta sorait a politikus. 

Zárásképp kiemelte: a vasúti leállások mellett egyre több balatoni állomásról érkeznek beszámolók és fotók arról, hogy a turisztikai főszezonban nem működnek a vasúti illemhelyek.

“János, nemsokára lehetne külön poszt arról is, ha valamelyik állomáson működik a budi” – írta.

Januárban megírtuk: az állami közösségi közlekedés színvonalának javítására 2025-re Lázár János, építési és közlekedési miniszter egyébként egy 10 pontos vállalást tett.

A tárcavezető többek között megígérte, hogy a MÁV összes pályaudvarán, a vasút- és a buszállomásokon 2026. január elsejére felújítanak mintegy 1100 mosdót. Ezt követően a nagyforgalmú állomásokon a mosdók várhatóan fizetősek lesznek, viszont a MÁV-csoport utasai applikációval, vagy érvényes jeggyel, bérlettel ingyenesen használhatják majd azokat. Majd akkor azt is hozzátette, hogy 2025. április elsejétől az InterCity vonatokon az utazás teljes időtartama alatt takarítószemélyzet teljesít szolgálatot, így menet közben is lesz takarítás ezeken a vonatokon.

A takarítási tevékenység az új rendszer indulásának a napján mintegy 160 fős takarító személyzettel, összesítve több mint 800 órában és közel 64 ezer kilométeren zajlott az ország minden IC-vonatán. Az InterCity vonatok folyamatos takarítása az idei esztendőben 1,9 milliárd forintos befektetést jelent az utazás kényelmébe.

A MÁV akkor azt írta: az utazó takarítóikat profi menetfelszereléssel látták el, amelyben minden van, ami a menetközbeni takarításhoz szükséges lehet.

Így naponta 40-50 liternyi fertőtlenítő és ugyanennyi illatosító folyadékot, 330 csomag egyszer használatos fertőtlenítő törlőkendőt, mintegy 2500 darab egyszer használatos gumikesztyűpárt használnak fel a munkájukhoz, nem beszélve a több száz hulladékgyűjtő zsákról, az akár 2000 darab WC-papírtekercsről vagy a 200 ezer darab papír kéztörlőről, amelyekkel a folyamatosan tisztán tartott fedélzeti mosdókat töltik fel.

(Magyar Péter hivatalos Facebook-oldala)

Fotó: Magyar Péter hivatalos Facebook-oldala