Szeged, választás, villamos, Botka László, polgármester, választási hirdetés, hirdetés, Indóház tér, politika

Nincs kapacitása az SZKT-nak rendbe tenni a klímaberendezéseket a trolikon, villamosokon

Helyi hírek

A Szegedi Közlekedési Társaság járműveinek több mint fele már légkondicionált – ezt Németh Zoltán Ádám, az SZKT közösségi közlekedési és vasútbiztonsági vezetője árulta el a Rádió 88-nak. Hozzátette, a klímaberendezéseket 25 Celsius-fok felett indítják el, az utasterek hőmérsékletét pedig igyekeznek 24 fokon tartani. Bár a régebbi típusú járművek a legforróbb napokon nem mindig érik el a kívánt 24 fokot, Németh Zoltán Ádám, az SZKT vezetője szerint ezekben is érezhetően hűvösebb van, mint odakint. A régi trolik és villamosok hatékony légkondicionálásához átfogó felújításra lenne szükség, ám erre az SZKT-nak pillanatnyilag nincsenek meg a szükséges műszaki erőforrásai – írja Németh Zoltán Ádám Rádió88-nak adott interjújára hivatkozva a szegeder.hu.

A szegeder.hu felidézte: a Délmagyarország a közelmúltban, a közösségi médiában megjelent kommentekre hivatkozva számolt be arról, hogy növekszik az elégedetlenség a szegedi tömegközlekedésben. Az utasok zsúfoltságra, a légkondicionálás nélküli régi járművekre és a csúcsidőben uralkodó elviselhetetlen körülményekre panaszkodnak. Egy konkrét esetként említették, egy utas tapasztalatait egy reggeli 3F jelzésű villamosról, ahol az utas állítása szerint sem a klímaberendezés, sem a szellőzés nem működött, kijelentve: „Berohasztják az embereket.”

Egy másik olvasó is hasonló problémáról számolt be, hangsúlyozva az elviselhetetlen hőséget a járatokon, különösen a zsúfolt reggeli és délutáni órákban. Felhívta a figyelmet arra, hogy sok járművön az ablakok vagy egyáltalán nem nyithatók, vagy csak minimálisan, ami alig enyhít a forróságon. Érdekességként megjegyezte, hogy a lezárt ablakok általában a klimatizált buszokra és villamosokra jellemzőek.

(szegeder.hu)

Fotó: Frank Yvette