Szeged, Nagyállomás, vasútállomás, MÁV, vonat, közlekedés, utazás

Pályafelújítás kezdődik a Szeged-Orosháza vasútvonalon, nagy káosz várható

Helyi hírek

A nyári szünet kezdetétől, június 21-től augusztus közepéig pótlóbuszok közlekednek Szeged és Orosháza között a vasúti pálya felújítása miatt – közölte a Mávinform.

A közlemény szerint az ősz elejéig tartó beruházás augusztus 15-ig érinti a Szeged-Békéscsaba vonal forgalmát: pótlóbuszok közlekednek Szeged és Orosháza között, és 30-40 perccel hosszabb eljutási idővel érdemes számolni.

Szegeden Kecskemét, illetve Budapest felé/felől utazóknak 10-35 perc, Röszke felé/felől pedig 20-45 perc lesz az átszállási idő. Orosháza és Békéscsaba között a megszokott menetrend szerint járnak a vonatok.

Július 28-tól szeptember 4-ig Nagyszénás-Orosháza-Kardoskút és Orosháza-Szentes között pótlóbusszal kell utazni az orosházi munkálatok miatt.

A Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvillamosok (tram train) menetrendjét nem érinti a módosítás, de július 7-től augusztus 17-ig a Szegedi Közlekedési Társaság villamospálya felújítási munkálatokat végez Szeged, Anna kút és Szeged, Indóház tér között, emiatt ezen a szakaszon pótlóbuszokkal kell utazni.

Ebben az időszakban a vasútvillamosok Hódmezővásárhely, vasútállomás és Szeged, Anna kút között a munkanapi reggeli és délutáni csúcsidőszakokban – a megszokott 20 perces járatsűrűség helyett – 30 perces gyakorisággal közlekednek – írták.

A kilenc hetes nyári felújítás az utolsó üteme a Szeged-Békéscsaba vonalon évekkel ezelőtt megkezdett korszerűsítési munkának, amely nek eredményeként Hódmezővásárhely és Orosháza között is teljes hosszban hézagnélküli vágány jön létre, és megszűnnek a pályaállapot miatti sebességkorlátozások – közölték.

Jelentős pályakarbantartás kezdődik, a felújítás során megszüntetik a sebességkorlátozásokat és 14 kilométeren ismét 80 kilométer/órára emelik az engedélyezett pályasebességet, így a Szegedet Békéscsabával összekötő 135-ös számú vasútvonalon megbízhatóbbá, pontosabbá válik a vonatközlekedés

– húzták alá.

Ennek érdekében sín- és váltócseréket végeznek, csaknem 3800 talpfát cserélnek tartósabb vasbetonaljakra, a hézag nélküli vágányok kialakítása érdekében 120 méteres úgynevezett hosszúsíneket fektetnek le, sínhegesztést végeznek, továbbá több mint 3100 tonna zúzottkövet cserélnek, pótolnak – részletezték.

Székkutas közelében a 47-es főútból kiágazó kardoskúti, 4419-es számú bekötőút és a 135-ös vasútvonal kereszteződésében lévő átjárót felújítják: a betonelemek helyett új, kényelmesebb és biztonságosabb átkelést biztosító gumielemes burkolatot építenek be, az aszfalt kopórétegét pedig cserélik a sínektől mért 8-8 méteren belül.

A felújítás miatt augusztus 6-án 6 órától augusztus 9-én 6 óráig teljes szélességében lezárják az átjárót.

Orosházán, a vasútállomásnál lévő, Huba utcai átjáró 3. vágányánál is felújítják az átjárót, emiatt szeptember 2-án 6 órától 4-én 6 óráig teljesen lezárják azt. Ezek mellett négy földutas átjárót is átépítenek.

A pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, mintegy 100 szakember közreműködésével, nagy munkagépekkel, daruval, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával végzik, amelyet a MÁV saját forrásból, mintegy 1,2 milliárd forintból valósít meg.