Kétnapos közlekedési konferencia kezdődött a kamarában

Európa Gazdaság Helyi hírek Ország

A Csongrád-Csanád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és az Enterprise Europe Network Szeged a Közlekedéstudományi Egyesület együttműködésével 2022. november 24-25-én immár huszonharmadik alkalommal szervezett Szegeden Nemzetközi Közlekedési Konferenciát, ezúttal „Fejlesztések és innováció a közforgalmú közlekedésben” címmel.

A kamara szegedi, Párizsi körúti székházában csütörtök délután kezdődött, két napos, nemzetközileg is jegyzett szakkonferencián egyebek mellett szó volt/lesz a szegedi mikromobilitásról, az önvezető jármű és az ember kapcsolatáról, a fenntartható mobilitás fejlesztésről, továbbá több közlekedési fejlesztésről is.

Dr. Szeri István, az MKIK Közlekedési és Logisztikai Kollégiumának elnöke házigazdaként és a délután moderátorként köszöntötte a megjelenteket. Utána Gellért Ákos, a kamara alelnöke és Nagy Sándor, Szeged városfejlesztési alpolgármestere szólt röviden a konferencia résztvevőihez. Majd az utóbbi le sem tette a mikrofont, hiszen az első előadó is ő volt, a szegedi mikromobilitásról beszélt.

Kiemelte, hogy Szeged igazi biciklis város, nálunk van holtversenyben az ország legforgalmasabb kerékpárútja és biciklis kereszteződése, vagyis az Oskola utca és a Belvárosi híd szegedi hídfője. Sok egyéb mellett szólt a közösségi közlekedésről, annak elégtelen támogatásáról, az elektromobilitásról – utóbbiba már a kerékpáros és a rollerek is beleértendők.

Őt Virág Álmos, a Közlekedéstudományi Intézet szenior kutatója követte, előadásának címe: Fenntartható mobilitástervezés a budapesti agglomerációban. Ez után és a kávészünet előtt a tömegközlekedésben kialakult versenyhelyzetről beszélt Ács Balázs, a Szegedi Tudományegyetem Közgazdaságtani Doktori Iskolájának PhD hallgatója, aki nem mellesleg a KTE Gépjárműközlekedési Tagozat, Személyszállítási Szakosztály, elnökségi tagja.

A délután folyamán szóba kerültek az igényvezérelt közösségi közlekedés szervezés lehetőségei itthon és külföldön, míg a budapesti agglomeráció közösségi közlekedési együttműködéséről Dr. Denke Zsolt, a Budapesti Közlekedési Központ szakértője beszélt.

Pénteken Berente István, az Országos Közlekedésszervező (VPE Kft) Közszolgáltatási Szakterület vezetőjének moderálásával folytatódik a program, mégpedig mindjárt két nemzetközi, online előadással. Később szó lesz egyebek között a 2019-2022 között tervezett infrastruktúra fejlesztések forgalmi modellezésének tapasztalatairól és arról, milyen változások várhatók a közúti közlekedési szakemberek képzésében és vizsgáztatásában.

Fenntartható városi közösségi közlekedés: kihívások, modellek, megoldások és dilemmák – ez a címe Knezevics Viktor, az SZKT ügyvezető igazgatója és elődje,  Dr. Majó-Petri Zoltán, az SZTE docense közös előadásának. Utóbbi az önvezető járművekről is beszél majd, ebben “párja” Dr. Lukovics Miklós, az SZTE docense lesz. Lehet-e a taxis és személygépkocsis személyszállítás a közlekedési közszolgáltatás része? Erre a kérdésre Dr. Szeri István válaszol majd.

Fotók: CSMKIK